محمدجواد کولیوند ظهر امروز در حاشیه شورای اداری استان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، بر لزوم نظارت دقیق مدیران بر عملکرد دستگاههای اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: باید با هوشیاری در برابر هرگونه نفوذ یا رفتار احتمالی که خلاف منافع مردم است، مقاومت کنیم.
تولید و سرمایهگذاری در استان سمنان باید حمایت شود
وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید و سرمایهگذاری در استان سمنان اظهار داشت: یکی از اولویتهای اصلی دولت چهاردهم، تسهیل مسیر تولید و رفع موانع پیش روی کارآفرینان است؛ مسیری که باید با تلاش مضاعف مدیران استانی همراه باشد.
استاندار سمنان با هشدار نسبت به آغاز فصل گرما، خواستار همکاری شهروندان در مدیریت مصرف انرژی شد و اعلام کرد: با توجه به افزایش مصرف، برنامههایی مانند قطع برق در برخی بخشها برای صرفهجویی در مصرف انرژی طراحی شده است که شامل دو روز در هفته در صنایع، شش ساعت برای چاههای کشاورزی و دو ساعت در بخش خانگی میشود.
کولیوند با اشاره به ظرفیتهای انرژی خورشیدی در استان سمنان گفت: در حال حاضر ۳۸ مگاوات برق از این منبع تولید میشود و پیشبینی میشود تا مرداد ماه شاهد افزایش قابل توجه استفاده از نیروگاههای خورشیدی باشیم.
وی همچنین بر لزوم آمادگی برای شرایط متغیر آب و هوایی تأکید کرد و گفت: ورود توده هوای گرم به همراه احتمال بارندگی ناگهانی، مستلزم آمادهسازی مسیرهای انتقال آب و پاکسازی کانالهای سیلاب است.
استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح تنظیم بازار در شهرها، مشارکت خیرین در پروژههای آبرسانی و تسریع در اجرای طرحهای تصفیه فاضلاب، خواستار اقدامات منسجم و هدفمند شد و بر برگزاری باشکوه کنگره سه هزار شهید استان در پاییز ۱۴۰۴ تأکید کرد.