جهت تبلیغ و درج آگهی شما در این صفحه در پیام رسان با ما در ارتباط باشید

آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور سمیرم- یاسوج

آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور سمیرم- یاسوج

معاون وزیر راه و شهرسازی: ساخت باند دوم بزرگراه سمیرم-یاسوج به طول ۲۲ کیلومتر با هدف تسهیل ارتباط بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد و اتصال استان‌های جنوبی به ویژه خوزستان با اصفهان و مرکز کشور آغاز شده است.

هوشنگ بازوند صبح امروز با هدف بررسی آخرین وضعیت ساخت زیرساخت‌های حمل و نقل و آغاز اجرای باند دوم بزرگراه سمیرم-یاسوج به استان اصفهان سفر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت ارتباط ایمن و سریع بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد: بزرگراه سمیرم-یاسوج به طول ۱۵۰ کیلومتر یکی از مسیرهای حیاتی و استراتژیک جنوب ایران است که از نظر اقتصادی، ترانزیتی، ایمنی و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز عملیات اجرایی ساخت باند دوم آن به طول ۲۲ کیلومتر با ارزش روزانه ۶ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان و محور پاتاوه-دهدشت، این مسیر نقش مهمی در توسعه اقتصادی و حفظ ارتباط شهرهای همجوار با استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان ایفا می‌کند.

بازوند این محور را بخشی از کریدور بزرگراهی شمال-جنوب کشور اعلام کرد و اظهار داشت: این اقدام نقش مهمی در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت‌های ترافیکی، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و بهبود ترانزیت ملی و بین‌المللی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، تکمیل محورهای مواصلاتی کشور را موجب توسعه پایدار و پیش‌نیاز توسعه سایر زیرساخت‌های کشور دانست و افزود: برای دستیابی به این هدف مهم، وزارت راه و شهرسازی با برنامه‌ریزی جامع و اجرای پروژه‌های جاده‌ای، آزادراهی و ریلی در جهت تحقق این اهداف گام برمی‌دارد.

در ادامه این بازدید، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا، گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی، طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است و طبق پیش‌بینی‌ها، تا اسفند ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه نه تنها از برنامه زمان‌بندی عقب نیست، بلکه با تلاش تیم اجرایی و مدیریت یکپارچه در اجرای عملیات عمرانی، از برنامه زمان‌بندی نیز جلوتر است.

بازوند همچنین به اهمیت استراتژیک این تقاطع برای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این پروژه نقش مهمی در تسهیل دسترسی و روان‌سازی ترافیک بین شهرهای شهرضا، دهاقان، مبارکه و سمیرم دارد و در صورت تأمین به موقع منابع مالی، این امکان وجود دارد که این پروژه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشستی با مدیران سازمان همیاری شهرداری اصفهان و با حضور مشاوران و پیمانکاران، آخرین وضعیت پروژه ۲۶ کیلومتری آزادراه شرق اصفهان را بررسی کرد و گفت: این پروژه بخشی از شبکه کریدورهای ملی کشور است و مورد تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

بازوند با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های حمل و نقل در بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: معظم‌له تأکید کرده‌اند که درآمدهای ارزی کشور باید صرف توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شود.

وی ادامه داد: دولت به طور مستمر روند تکمیل کریدورهای ملی را رصد می‌کند و برای پیشبرد پروژه آزادراه شرق اصفهان، پیش‌بینی لازم برای تخصیص اعتباری بیش از ۲ میلیون همات انجام شده و حمایت کامل سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا جلب شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه باید اما و اگرها را برای تکمیل این پروژه کنار گذاشت، تأکید کرد: توسعه کریدورها یکی از مؤلفه‌های اصلی درآمدزایی برای کشورها در آینده خواهد بود و نباید در این مورد تردیدی داشت.

بازوند در پایان تأکید کرد: تکمیل کریدورهای استان اصفهان به عنوان اولویت اول توسعه استان در سال ۱۴۰۴ در دستور کار دولت قرار دارد و از حمایت همه جانبه برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *