جهت تبلیغ و درج آگهی شما در این صفحه در پیام رسان با ما در ارتباط باشید

توقیف اکران آنلاین پیرپسر و نسخه‌ ایرانی بزرگترین مسابقه جهان

توقیف اکران آنلاین پیرپسر و نسخه‌ ایرانی بزرگترین مسابقه جهان

ساخت نسخه‌ی ایرانی از بزرگترین و محبوب‌ترین برنامه‌ی تلویزیونی جهان

یک پلتفرم جدید به نام «بازمانده» با افتخار اعلام کرده است که می‌خواهد نسخه‌ی ایرانی «بزرگترین و محبوب‌ترین برنامه‌ی تلویزیونی جهان» را پخش کند. این پلتفرم با ادعای استقلال و حفظ حقوق تهیه‌کنندگان، قسمت اول را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا پس از اعتیاد، احتمالاً به سراغ کیف پول خود بروند. این برنامه توسط دو چهره‌ی محبوب، سیامک انصاری و مهران غفوریان، اجرا می‌شود؛ حال ببینیم این دو چگونه می‌توانند بین طنز و تنش یک رئالیتی شو تعادل برقرار کنند. در نهایت، این برنامه از رئالیتی شو «بازمانده» الهام گرفته خواهد شد که اساساً رقابتی برای بقا است.

فیلم ترسناکی که سینمای ایران را تکان داد

وقتی یک فیلم ترسناک آمریکایی، با کمترین سر و صدا، بدون هیاهو و تقریباً بدون هیچ تبلیغاتی، به جمع ده فیلم پرفروش سینمای ایران راه پیدا می‌کند، باید درک کرد که این داستان فقط یک موفقیت ساده نیست، بلکه نشانه‌ای از عطش مخاطبانی است که حاضرند در سینماهای خالی و با سانس‌های محدود جمع شوند تا فیلمی متفاوت را تماشا کنند. با همین استراتژی تک‌سالنه، «The Conjuring 4» توانست در هفته دوم خود فروش خود را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش دهد و با میانگین بیش از ۵۰ تماشاگر در هر سانس، رکوردی را ثبت کند که حتی صدرنشینان گیشه داخلی نیز به آن دست نیافته‌اند. حال سوال این است: وقتی یک فیلم خارجی با همه این محدودیت‌ها می‌تواند چنین موفقیتی داشته باشد، پس چرا سینماهای ما با همه امکانات و تبلیغات، گاهی اوقات حتی نمی‌توانند ۳۰ نفر را در هر سانس جذب کنند؟

سینمای ایران: وقتی صندلی‌ها از جیب‌هایتان خالی‌ترند!

سینمای ایران این روزها با یک مشکل جدی دست و پنجه نرم می‌کند و ظاهراً چهار میلیون تماشاگر را از دست داده است! آمار هشت ماه اول امسال نشان می‌دهد که تعداد بینندگان از ۲۰ میلیون به ۱۶ میلیون نفر کاهش یافته است؛ یعنی افتی ۲۰ درصدی که نمی‌توان آن را تماماً به گردن وضعیت اقتصادی و جنگ ۱۲ روزه انداخت. البته درآمد فروش به لطف افزایش قیمت بلیط از ۱۱۵۴ میلیارد تومان به ۱۳۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، یعنی پول بیشتر، آدم کمتر! مثل رستورانی است که غذایش را گران کرده، اما مشتریانش یکی یکی به سمت فست فود می‌روند. البته کارشناسان دلایل مختلفی دارند، از حال و هوای اجتماعی گرفته تا اشباع کمدی‌های تکراری. به نظر می‌رسد مخاطب از دیدن داستان تکراری با چهره‌های آشنای تکراری خسته شده است.

سازمان نظارتی صدا و سیما یادش آمد که پیرپسر هنوز زنده است

در اقدامی غافلگیرکننده و البته دیرهنگام، سترا پس از شش روز از انتشار آنلاین، پیرپسر را توقیف کرد؛ انگار تازه از خواب بیدار شده و یادش آمده که وظیفه‌ای دارد! این در حالی است که این فیلم چهار ماه در سینماها اکران شده و دو میلیون نفر آن را دیده‌اند، اما حالا که روی پلتفرم آنلاین قرار گرفته، ساترا ناگهان احساس مسئولیت می‌کند. جالب‌تر اینکه نسخه غیرقانونی فیلم قبلاً منتشر شده بود، یعنی کل ایران فیلم را دیده بودند، اما ساترا تصمیم گرفته در بهترین زمان ممکن، زمانی که دیگر فایده خاصی ندارد، اقدام کند و نشان دهد که “ما اینجا هستیم”! این کارگردان فیلم نوشت که این توقیف، تنها منبع درآمد قانونی فیلم را از بین برده است، به این معنی که ساترا عملاً باعث شده برخی به دنبال نسخه غیرقانونی باشند. فیلم‌نت نیز بیانیه‌ای محترمانه منتشر کرد و در مورد چالش‌های پیش آمده صحبت کرد و در تلاش است تا وضعیت را به حالت قبل بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *