فروش مستقیم و بازاریابی تعاملی، از کسبوکارهای باسابقه و شناختهشده در ارائه و معرفی محصولات و خدمات در سراسر جهان هستند. با استفاده از ظرفیت فروش مستقیم، رابطهای سازنده، مستمر و رو در رو بین سه بستر تولید، پشتیبانی و عرضه محصول ایجاد میشود. ارتباط مستقیم مصرفکننده نهایی با فرآیند تولید با حذف واسطههای غیرضروری، سعی در کنترل و مدیریت قیمت نهایی برای مصرفکننده نهایی با ارائه محصول با بالاترین کیفیت دارد. با داشتن محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی، شرایط ایجاد یک کسبوکار مستمر ایجاد خواهد شد.
در دهههای گذشته و با استناد به گسترش فضای مجازی و استفاده از اینترنت و همچنین سهولت فرآیند خرید آنلاین، قوانین و شرایط همکاری مجازی در نهادهای قانونگذاری مربوطه در دستگاههای قضایی و نظارتی تصویب و اجرا شد. در این میان، بستر کسبوکار بازاریابی شبکهای در کشور به طور کامل نهادینه و تصویب شده است. شرکت تلاش کاران سرمه وزین که به اختصار “تکسو” نامیده میشود، در سال ۱۳۸۸ تأسیس و راهاندازی شد. در سال ۱۳۹۰، گروه تکسو به عنوان یکی از پیشگامان بازاریابی و فروش مستقیم در ایران، کلیه مجوزهای بازاریابی شبکهای را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد. در سال ۱۳۹۴، بلافاصله پس از تصویب آییننامه اجرای صدور و تمدید مجوز موضوع تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی، شرکت تلاش کاران سرمه وزین موفق به اخذ مجوز فعالیت در حوزه بازاریابی شبکهای شد.